اهمیت نام تجاری (Brand)

اهمیت نام تجاری (Brand)
تاریخ:
۰۹ بهمن ۱۳۹۷
نامگذاری تجاری (Branding) عملی است که سبب تشخیص فوری نام یک شرکت، محصول یا خدمت توسط مشتریان و مشتریان بالقوه می‌شود. این تعریف کلی در مورد وب سایتها نیز صادق است، ضمن آنکه می‌توان گفت برندینگ اثر مستقیمی بر ترافیک وب سایتها و جذب بیننده برای ‌آنها دارد.

برای درک بهتر عملکرد برندینگ، تصور کنید که نیاز به پودر لباسشویی دارید. در این صورت، اگر در شهر خودتان بسر می‌برید، به احتمال زیاد به فروشگاهی می روید که آنرا می‌شناسید و چنانچه موقتاً در شهری غریبه اقامت دارید به شعبه یکی از فروشگاههای زنجیره‌ای، که برای شما شناخته شده است، مراجعه می‌کنید. در فروشگاه به دنبال محصولی می‌گردید که از قبل آنرا می‌شناسید، یا محصولی را بر می‌گزینید که نام آن نکته مثبتی را در ذهن شما زنده می کند. به این ترتیب نام تجاری نقش مهمی در خرید شما ایفا می کند، یعنی هم در انتخاب فروشگاه و هم در انتخاب محصول موثر است.

بررسیهای معتبر آماری حاکیست که ٪۴۲ از خریداران آنلاین (Online)، خرید خود را از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. به عبارت بهتر آنها از قبل می‌دانند که چه برندی را می خواهند و باید از کدام سایت خرید کنند (۱). همچنین ٪۸۲ از خریداران  آنلاین می‌گویند که نام تجاری یک محصول عاملی تعیین کننده در تصمیم گیری خرید آنهاست (۲).

متفاوت بودن نام وب سایت، محصول یا خدمات (از نام وب سایتها‌ یا کالا و خدمات مشابه) از شرایط لازم برای موفقیت نام تجاری است. بعلاوه باید نامی برای وب سایت یا محصول خود انتخاب کنید که مشتریان بخواهند و بتوانند آن را به خاطر بسپرند.

پس از این مرحله باید نام تجاری منتخب را به جامعه مورد نظر معرفی و آنرا در اذهان مخاطبان بنشانید. بدون شک شرکتهای بزرگ که بودجه تبلیغاتی بالایی دارند و می‌توانند در رسانه های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت، مطبوعات و ... آگهی‌های پر زرق و برق بدهند، در این زمینه حرف اول را می‌زنند. با این حال، شما نیز می‌توانید با استفاده از دانش، خلاقیت و پشتکار در معرفی نام تجاری کالا، خدمات، یا وب سایت خود موفق باشید.


(۱) و (۲): Brenda kienan, Small Business Solutions, Microsoft Press, 2000, p78
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر

گه گاه در رسانه‌های مختلف به اظهار نظرهای نادرست و حتی مغرضانه‌ای بر می‌خوریم که اثربخشی بنرهای تبلیغاتی را مورد سئوال قرار می‌دهند!  هر چند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارد، ولی تجربه نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از بنر ...  ادامه مطلب 
تبلیغات در اینترنت و ویژگیهای آن
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

تبلیغات در اینترنت و ویژگیهای آن

در این مقاله منظور از تبلیغات اینترنتی نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاهها)ی پربیننده اینترنت است، به نحوی که به تحقق اهداف عمومی تبلیفات کمک نماید و کاربران (مخاطبان) را به سایت مورد نظر آگهی دهنده هدایت کند. آگهی اینترنتی (Banner) معمولاً در ابعاد استاندارد ...  ادامه مطلب 
یک آگهی خوب بسازیم
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

یک آگهی خوب بسازیم

بسیاری از آگهی‌ها و صفحات وب موفق با پیروی از فرمول آیدا (AIDA) تهیه و تنظیم می‌شوند. بر اساس آن آگهی باید: ۱- توجه بیننده را جلب کند ۲- رغبت و کشش ایجاد نماید ۳- آرزو یا خواست بیافریند ۴- به کنش یا عمل منجر شود متاسفانه در اغلب موارد طراحان آگهی فقط به بخش نخست این فرمول بها می‌دهند. یعنی می‌کوشند به کمک ...  ادامه مطلب 
تبلیغات از طریق Banner چیست؟
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

تبلیغات از طریق Banner چیست؟

بسیاری از ابزارهای معرفی بر روی اینترنت نظیر موتورهای جستجو و دایرکتوریها، ساز و کار (مکانیزم) هایی هستند که بر اساس تقاضای اولیه کاربران اینترنت عمل می‌کنند. این ابزارها فقط هنگامی کاربران را به وب سایت شما هدایت می نمایند که فعالانه در جستجوی سایت،‌ خدمات یا محصولات شما باشند. به عبارت روشنتر اگر ...  ادامه مطلب 
پنج اشتباه رایج تبلیغاتی و راههای اجتناب از آنها
 ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

پنج اشتباه رایج تبلیغاتی و راههای اجتناب از آنها

پنج اشتباه رایج تبلیغاتی غالباً سبب از دست دادن مشتری و کاهش فروش می‌شوند. کافی است آنها را بشناسید و از انجام آنها اجتناب کنید تا از بسیاری مشکلات جلوگیری کنید: ۱- افت و خیز در تبلیغات بسیاری ازشرکتها هنگامی که فروش خوبی دارند، تبلیغات خود را کاهش می‌دهند و هر وقت فروش کم ...  ادامه مطلب